Cílem jednodenního programu je seznámení účastníků s principy a přístupy cirkusové pedagogiky a jejím potenciálem pro praxi, nehledě na pedagogické prostředí, ze kterého přicházejí. Budou představeny možné způsoby, jak využívat cirkusové umění i mimo hodiny tělesné výchovy, a to jak mezipředmětově, tak v rámci přestávek, družin, školních zájmových kroužků a klubů. Cirkusová pedagogika se kromě volnočasových aktivit osvědčila v práci s dětmi se specifickými potřebami, dětmi s různým postižením. Dokáže přinášet nové aktivity podněcující nejen pohybový rozvoj, ale i sociální interakci a zvyšovat sebevědomí žáků díky posouvání osobních limitů prostřednictvím nových výzev.
PROGRAM:
9:00 – 9.45 – Úvod do Cirkusové pedagogiky a jejích přístupů
9:45 – 10:45 – Nástroje cirkusové pedagogiky
- Hra jako nástroj
- Cirkusová umění a jejich pedagogický potenciál
10:45 – 11:10 – Práce se skupinou jako klíč k efektivitě
- Principy skupinové dynamiky
- Role lektora
11:10 – 12:00 – Jak vybalancovat strach a nudu při učení
- Přístupy podporující vnitřní motivaci
- Nástroje optimalizace výzvy
12:00 – 13:00 OBĚD
13:00 – 13:30 – Cyklus učení a kudy do něj
- Různé přístupy učení a k učení
13:30 – 14:50 – Fyzická příprava a nízkoprahové disciplíny cirkusových umění
- Jak učit cirkus bez speciálního materiálu
14:50 – 15:10 – „Proč cirkus funguje?“
- Jak hodnoty a struktury cirkusového umění mohou mít podstatný vliv na rozvoj dětí a mladých lidí?
- Představení konceptu „cirkusové ruky“ Rega Boltona
15:10 – 15:40 – Dovednostní úrovně jako nástroj cirkusové pedagogiky
- Základní princip a použití
15:40 – 16:00 – Zakončení a reflexe
Více informací na kurzy@cirqueon.cz.