Základy cirkusové pedagogiky v multioborové praxi

Cílem jednodenního programu je seznámení účastníků s principy a přístupy cirkusové pedagogiky a jejím potenciálem pro praxi, nehledě na pedagogické prostředí, ze kterého přicházejí. Budou představeny možné způsoby, jak využívat cirkusové umění i mimo hodiny tělesné výchovy, a to jak mezipředmětově, tak v rámci přestávek, družin, školních zájmových kroužků a klubů. Cirkusová pedagogika se kromě volnočasových aktivit osvědčila v práci s dětmi se specifickými potřebami, dětmi s různým postižením. Dokáže přinášet nové aktivity podněcující nejen pohybový rozvoj, ale i sociální interakci a zvyšovat sebevědomí žáků díky posouvání osobních limitů prostřednictvím nových výzev.

PROGRAM:
9:00 – 9.45 – Úvod do Cirkusové pedagogiky a jejích přístupů
9:45 – 10:45 – Nástroje cirkusové pedagogiky

  • Hra jako nástroj
  • Cirkusová umění a jejich pedagogický potenciál

10:45 – 11:10 – Práce se skupinou jako klíč k efektivitě

  • Principy skupinové dynamiky
  • Role lektora

11:10 – 12:00 – Jak vybalancovat strach a nudu při učení

  • Přístupy podporující vnitřní motivaci
  • Nástroje optimalizace výzvy

12:00 – 13:00 OBĚD
13:00 – 13:30 – Cyklus učení a kudy do něj

  • Různé přístupy učení a k učení

13:30 – 14:50 – Fyzická příprava a nízkoprahové disciplíny cirkusových umění

  • Jak učit cirkus bez speciálního materiálu

14:50 – 15:10 – „Proč cirkus funguje?“

  • Jak hodnoty a struktury cirkusového umění mohou mít podstatný vliv na rozvoj dětí a mladých lidí?
  • Představení konceptu „cirkusové ruky“ Rega Boltona

15:10 – 15:40 – Dovednostní úrovně jako nástroj cirkusové pedagogiky

  • Základní princip a použití

15:40 – 16:00 – Zakončení a reflexe

Více informací na kurzy@cirqueon.cz.