Salar la pena je hybridní projekt na pomezí cirkusu a poezie, Salar la pena přivádí na scénu tělo v krizi. Prostřednictvím stojek, zkroucení a hlasu zkoumá selhání, ztrátu, touhu a vše, co spojuje posvátné s příšerným. Je to liturgie očištění a vyprázdnění, volání do neznáma.
—
porque la pena
como la carne
primero se sala luego se limpia luego se guarda
la pena no se va
la pena se guarda
bolest
jako maso
nejprve se nasolí, pak se očistí, potom uchová
bolest neodchází
bolest se uchovává
Juan Carlos Panduro je multidisciplinární umělec z Extremadury ve Španělsku. Vystudoval École Supérieure des Arts du Cirque (ESAC) a v roce 2022 dokončil magisterský program poezie La inspiración y la palabra na Escuela de Escritores v Madridu.
Jako performer vystupoval v inscenacích jako GLATIR (28. Circ d’Hivern – Ateneu Popular 9 Barris), THAUMA od souboru Cía La Mula, Vudú (3318) Blixen od Angélicy Liddell, Au bout de doigts od Piergiorgia Milana a REAL///UGLY//SPARKLING od Gaëla Santistevy.
V roce vydal svou první básnickou sbírku Romero recién cortao u nakladatelství Letraversal a jeho tvorba je součástí antologie Estrellas Vivas. Účastnil se také festivalů jako POETAS, Festival Irreconciliables a Nombrarse Volcán.
Nedávno spolupracoval na projektu La Quijá Palomy Muñoz a publikoval poezii v časopise THALAMUS.
Salar la pena, jeho první samostatná scénická tvorba, je finalistou evropské platformy CircusNext 2025.
Projekt vzniká v rámci rezidenčního programu CIRQUEONu, který je podporován Magistrátem hlavního města Prahy a Ministerstvem kultury. Projekt je podpořen prostřednictvím Národního plánu obnovy.
EN:
Salar la pena
A hybrid project between circus and poetry, Salar la pena brings a body in crisis to the stage. Through handstand, contortion, and voice, it explores failure, loss, desire, and everything that connects the sacred to the monstrous. A liturgy of cleansing and emptying, a call to the beyond.
—
porque la pena
como la carne
primero se sala luego se limpia luego se guarda
la pena no se va
la pena se guarda
the sorrow
as the flesh
gets salted then washed then saved
the sorrow doesn’t go
it gets saved
Juan Carlos Panduro is a multidisciplinary artist from Extremadura, Spain. He graduated from the École Supérieure des Arts du Cirque (ESAC), and in 2022 completed a Master’s in Poetry La inspiración y la palabra at the Escuela de Escritores (Madrid).
As a performer, he has appeared in productions such as GLATIR (28th Circ d’Hivern – Ateneu Popular 9 Barris), THAUMA by Cía La Mula, Vudú (3318) Blixen by Angélica Liddell, Au bout de doigts by Piergiorgio Milano, and REAL///UGLY//SPARKLING by Gaël Santisteva.
As a poet, in 2024 he published his first book Romero recién cortao with the Letraversal press, and appears in the poetry anthology Estrellas Vivas. He has also participated in festivals such as POETAS, Festival Irreconciliables, and Nombrarse Volcán.
Recently, he collaborated on La Quijá by Paloma Muñoz and published poetry in the magazine THALAMUS.
Salar la pena, his first solo stage creation, is a finalist for the 2025 edition of the European platform Circus Next.